Описание на длъжността: Осъществява дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на: Закона за вътрешния одит в публичния сектор; Глобалните стандарти за вътрешен одит; Етичен кодекс на вътрешните одитори; Статут на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор; Участва в изготвянето на Стратегически и Годишен план за дейността на звеното.
Участва в изготвянето на одитен план за всеки одитен ангажимент, в който участва и го представя за одобрение на ръководителя на звеното; Участва в одиторски екип като: ръководител екип или член на одиторски екип.
Проверява и оценява съответствието на дейностите със:
- Законодателството, вътрешните актове и договорите;
- Надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативна информация;
- Създадената организация по опазване на активите и информацията;
- Ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите, както и изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти и постигането на целите; Докладва и обсъжда с ръководителя на звеното за вътрешен одит, както и с ръководителите на структурите, чиято дейност е одитирана, резултатите от всеки извършен одитен ангажимент и представя одитен доклад; Дава конкретни препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, подпомага отговорните длъжностни лица при изготвянето на план за действие и проследява изпълнението на препоръките; Участва в изготвянето на работните документи в съответствие с вътрешните правила на звеното; Участва в изготвянето на годишен доклад за дейността по вътрешен одит.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
Образователно-квалификационна степен: висше, бакалавър;
Професионална област: предпочитана специалност/професионална област - икономика, финанси, право, др.;
Професионален опит – 3 години или ранг, придобит като държавен служител III младши;
Владеене на английски език – основно ниво;
Компютърна грамотност - работа с MS Office пакет (Word, Excel, Интернет и др.);
Допълнителни изисквания:
Kандидатите следва да притежават сертификат: „Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публични сектор, или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
Размер на заплатата, определена за длъжността – от 1800 лв.*
* Индивидуалните основни месечни заплати на служителите се определят от органа по назначаването, в рамките на минималния и максималния размер на основната месечна заплата, в зависимост от професионалния опит, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Конкурсът ще бъде организиран чрез:
- решаване на тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на КРС и с професионалната област на длъжността;
- интервю.
Необходими документи за участие в конкурса по чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- Заявление по образец;
- Декларация по образец – по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен;
- Копие от документи, удостоверяващи професионален опит;
- Копие от документ, удостоверяващ придобит ранг за държавен служител, ако има такъв;
- Kопие от сертификат "Вътрешен одитор в публичния сектор", издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
- Копие от документи, удостоверяващи компютърните умения и езиковата грамотност, ако има такива.
Документите ще се приемат в 11-дневен срок от датата на публикуване на обявата (до 22.05.2025 г., включително) в деловодството на Комисията за регулиране на съобщенията на адрес: гр. София, ул. „Ген. Й. В. Гурко“ № 6 или по електронен път на e-mail: info@crc.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с квалифициран електронен подпис.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от лицето или чрез пълномощник. Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на комисията в раздел „За нас“, секция „Работа в КРС“.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще бъде проведен по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и при спазване на законовите изисквания за обработване на лични данни.